Skärmklipp 2018-10-23 14.30.09

Jobba hos oss

Vi söker en kontorschef och en lönespecialist


Här välkomnas du till ett bolag med ett trevligt arbetsklimat i ljusa härliga lokaler i Danderyd strax intill Mörby Centrum.

Som kontorschef har du personalansvar för kontorets medarbetare och ekonomiskt ansvar för kontorets resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera god lönsamhet och tillväxt. Dina uppgifter består bl.a. i att: 

  • Driva försäljnings- och marknadsföringsarbetet
  • Kund och leveransansvar 
  • Fördela och tillsätta rätt resurser för rätt uppdrag
  • Tillsammans med medarbetarna hjälpa kunder att driva och utveckla deras verksamheter

I rollen som kontorschef har du även ansvar för att upprätthålla ett gott arbetsklimat och informationsflödet i din grupp. Du kommer att erbjudas utbildningar, nätverksträffar och möjlighet att dela erfarenheter med andra kollegor inom företaget. 

Kvalifikationer kontorschef

  • Utbildning inom ekonomi med inriktning på redovisning & skatt
  • Erfarenhet från redovisningsbyrå, gärna auktoriserad redovisningskonsult
  • Ett stort yrkesmässigt engagemang
  • Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor
  • Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande både i rollen som ledare och som operativ konsult.

Kvalifikationer lönespecialist
  • Ansvara för löneadministrationen för ca 25 bolag i processens alla steg
  • Vara kundkontakt och support relaterat till uppdraget
  • Leverera och säkerställa underlag till kunden
  • Administrera rapporter, deklarationer, bokslut, statistik, försäkringar och pensioner Jobba med arbetsrättsliga lönefrågor, kollektivavtal och lagar
  • Delta i att utveckla bolagets tjänsteutbud
 

Du kommer få vara med på en spännande resa där du tillsammans med byrån kommer arbeta för att utveckla våra tjänster genom ny tänk och innovativa idéer.
Account IT AB en byrå där du som medarbetare blir betydelsefull för både kunder och dina kollegor.

Du erbjuds

  • Att bli en del av ett företag med god lönsamhet och utvecklingspotential
  • En arbetsgivare där småföretagsanda och entreprenörskap speglar organisationen.
  • En strukturerad och välinarbetad byrå med tydliga regelverk
  • Tydligt ledarskap där du ges ansvar och utrymme till personlig utveckling
  • Flexibla arbetstider

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att självständigt arbeta med processernas olika steg.
  • Har erfarenhet av att arbeta med hantering i ett eller flera etablerade redovisnings- och lönesystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt då det behövs i den dagliga kommunikationen med byråns kunder
  • Det är meriterande om du har en redovisnings- och/eller YH-utbildning
  • Har tidigare erfarenhet av Hogia Lön Plus samt Fortnox.

Som person är du uthållig, lyhörd med god samarbetsförmåga.
Serviceinriktad, trygg i dig själv med hög grad av personlig mognad

Ansök här

Fält med * är krav. Övriga är valfria.

  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (max 50 MB)

START: 
Löpande
 

OMFATTNING: 
Deltid el heltid enl ök
 

PLATS: 
Danderyd

LÖN: 
Lön, tjänstepension, friskvård enl ök